Branschdag

Nu är det dags för årets branschdag! Dagen inleds med gemensam nätverkslunch kl 11.30 då Terrassen dukar fram en lunch på värmländska och svenska råvaror. Passa på att nätverka med dina kollegor och delta under eftermiddagen med initierade trendspanare från livsmedelsbranschen.

25 oktober kl 11.30-17.00, Terrassen Karlstad

Program:

Hur smakar Värmland? 

Vad förknippar man med Värmland som kulinarisk region, både idag och i framtiden? Vad säger andra om oss, vad säger vi själva? Vilka råvaror och recept signalerar Värmland? Hur ska vi ta tillvara denna kunskap och utvecklas framöver? Nina Engdahl och Madeleine Norum, Attityd Karlstad AB, ger oss resultaten från den utredning som genomförts för Matregionen Värmland.

Nina Engdahl & Madeleine Norum, Attityd i Karlstad AB är experter på information och har stor erfarenhet av att omvandla den till användbar nytta för sina kunder. Kompetensmässigt sträcker de sig över organisation, marknad, service, turism och beteendevetenskap.

____

Trendspaning 1: Mikael Furu, Macklean

”Framtiden är alltid osäker och kan ändras i en handvändning. Att vara verksam i en omvärld som förändras allt snabbare kräver därför att företagare själva vässar sitt trendspanaröga för att hänga med. Mikael kommer dela med sig av Mackleans verktyg för omvärldsanalys hur man kan trendspana själv och diskutera det med hjälp av aktuella trendexempel och dessutom belysa några aktuella trender inom livsmedelsbranschen.”

Mikael Furu, Macklean, har stor erfarenhet från utveckling av regionala livsmedelsstrategier och har arbetat med allt från nuläges- och omvärldsanalyser till process- och workshopledning. Han har också erfarenhet av utvärdering av branschsamarbeten samt lönsamhetskalkyler och processkartläggningar i livsmedelsindustrin.

Eftermiddagsfika med mingel

Trendspaning 2: Ingela Stenson, senior omvärldsanalytiker,United Minds
”Hur lyckas man på marknaden? Vad lockar konsumenter i framtiden när det gäller mat och livsmedel, ätande och inköp? Det lokala/regionala står högt i kurs men vad behöver producenter göra för att lyckas? Ingela presenterar relevanta trender och insikter som kan ligga till grund för att nå konsumenter och detta varvas med diskussioner bland deltagarna.”

Ingela Stenson är omvärldsanalytiker på United Minds och ordförande för Livsmedelsföreningen. Hon har en lång och bred erfarenhet av trendanalys inom mat- och livsstilsområdet. Hon är en av Sveriges mest erfarna och välrenommerade trendkännare inom livsmedelsområdet, en flitig föreläsare och skribent/krönikör i ett flertal tidningar.

Sista anmälningsdag 19 oktober 2017. Branschdagen är kostnadsfri. Uteblir du efter sista anmälningsdag debiteras du måltidskostnader. Anmälan är dock inte personlig.

Träffen är en del av EU-projektet Matregionen Värmland. 

Anmälan är stängd