Hur kan du utveckla ditt företags konkurrenskraft och lönsamhet genom hållbarhet?

NIFA hälsar välkommen till seminarium med workshop som ger konkreta tips och råd. 

Vi är mitt uppe i en stor förändring i vår syn på mat och vad vi äter. Andelen varor med olika märkningar ökar för varje år. Och vartefter som politikerna sätter mål eller lagstiftar får det också konsekvenser på den offentliga upphandlingen i Sverige. Därför bjuder vi inom ramen för Matregionen Värmland in till en dag som ger dig extra koll både på läget om vad hållbarhetsbegreppet innebär – och hur du ska kunna använda dig av det för att utveckla ditt företags konkurrenskraft och lönsamhet.

Datum: 12 september. Dagen leds av Malin Thorsén, Bright Planet

Tid: kl 09-16 Lunch och fika ingår.

Det här kan du vänta dig av dagen:

Kunskap om hållbarhetsbegreppet och bakomliggande orsaker till vikten av att inkludera den gröna ekonomin i din varumärkesbyggnad. 

Workshop där då får verktyg för att identifiera hållbara värden som du kan stärka ditt varumärke med, och insikter om hur du kan använda det i din kommunikation och marknadsföring. Framför allt kommer vi att fokusera på storytelling – berättelsen om ditt företag och dina produkter.

Sista anmälningsdag 6 september 2017. Träffen är kostnadsfri. Uteblir du efter sista anmälningsdag debiteras du måltidskostnader. Anmälan är dock inte personlig.

Träffen är en del av EU-projektet Matregionen Värmland och vänder sig till mat- och dryckesföretag i Värmland första hand.

Anmälan är stängd